טיולי איכות בתאילנד

חג ה Loy Krathong

 

בין כל החגים התאילנדים, ישנם 2 חגים המוכרים לתיירים – האחד 
הוא ה Songkran (ראש השנה התאילנדי) הידוע בעיקר בזכות קרבות המים ההופכים פרועים יותר ויותר מידי שנה.

השני הוא חג ה Loy Krathong, החג היפה, המקסים, הרומנטי והמרגש ביותר מבין כל החגים התאילנדיים.

החג נחגג מידי שנה בערבו של ליל ירח מלא בחודש ה-12 של שנת הירח התאילנדית – בערב זה, הנהרות, נחלים ומקווי המים מלאים עד גדותיהם לאחר העונה הגשומה, מזג האוויר נעים מאד בעונה זו והירח המלא מאיר את הלילה – מה שתורם לאווירה המיוחדת והקסומה של ערב זה.

 

משמעות השם Loy Krathong: המילה Loy משמעותה לצוף/לשוט
ולמילה Krathong אין מילה מתאימה באנגלית מכיוון שמשמשת בתאילנדית רק לצורך הספציפי הזה – אך מדובר במין סלסלה העשויה בדרך-כלל מעלי בננה ומקושטת בפרחים, מקלות קטורת ונרות. 

קצת על ההיסטוריה של החג: יש אגדות רבות על סיבת מקורו של החג אך במעשה, החג החל במאה ה-13 בממלכת סוקותאי, כאשר האגדה מספרת שמלכה צעירה בשם Nang Noppamas החלה את המנהג ויצרה את אותן רפסודות קטנות מעלי בננה ומקושטות בפרחים, נרות וקטורת – ה Krathong – אותן השיטה בנהר ושמה של Nang Noppamas קשור לחגיגות לוי קראטונג עד עצם היום הזה.

 

החג נחגג באותו ערב בכל רחבי תאילנד – המוני תאילנדים יוצאים
למקווי המים ולנהרות ובידיהם אותן "רפסודות מאירות" (קראטונג)
אותם הן משיטים על פני המים – כאשר החגיגות הססגוניות ביותר נערכות בסוקותאי, צ'אנג מאי ובנגקוק.

הרפסודות המוארות אמורות לקחת הרחק את הצרות והדברים הרעים ויש תאילנדים הנוהגים לשים על הקראטונג קצוות שיער או חתיכות שגזרו מהצפרניים כסימבול למחשבות הרעות שישוטו מהם והלאה. השטת הקראטונג הינה אמירת תודה לאלת המים (Phra Mae Kongkha) והתאילנדים מלווים אותה באמירת משאלה בתקווה שתתגשם. חלקם מפריחים בלוני נייר מוארים – ה Khom Loy.

 

אזורי החגיגות ליד מקווי המים והנהרות הופכים באותו ערב לירידים 
עם שפע דוכני אוכל ודוכנים אחרים, הצגות לילדים ועוד – ממש קרניבל שלם עם הרבה מוזיקה ואוכל.

כפי שציינתי – החג נחגג כל שנה בערבו של ליל ירח מלא בחודש ה-12 של שנת הירח בלוח השנה התאילנדי. לפי לוח השנה האזרחית הרגיל זה באחד הערבים שבין סוף אוקטובר ובין בערך אמצע נובמבר והתאריך משתנה כל שנה בהתאמה לתאריך עפ"י שנת הירח התאילנדית. בשנת 2013 – החג יחול ב 17 בנובמברלכל מי שנמצא בתאילנד בתאריך זה מאד מומלץ לקחת חלק בחגיגות !!

 

לחג ה Loy Krathong יש שיר אחד המושמע כל היום ברחבי תאילנד
ולמענכם כתבתי את מילותיו באותיות אנגליות כולל תרגום לעברית.

המנגינה קליטה והמילים פשוטות וחוזרות על עצמן – אתם יכולים להפתיע את התאילנדים בהצטרפות לשיר ותזכו בהערכה גדולה ובחיוכים מאוזן לאוזן. קישור לשיר ==> Loy Krathong Song

** בנוסף וכרגיל – סרטון שצילמתי לערכתי בחגיגות Loy Krathong בשנת 2012 – במקדש Wat Dan שברחוב Rama 3. למעוניינים – ניתן לנסוע בתחבורה ציבורית BRT ולרדת בתחנה שנושאת אותו שם  – Wat Dan ומשם מרחק הליכה קצר מאד ברגל.

 

שלח קישור למאמר "חג ה Loy Krathong"


כתבות בנושא תרבות  |   מוזיאונים, תערוכות והופעות בתאילנד  |   מצעד הפזמונים  

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר
close slider