קנצ'נבורי – The Death Railway | תאילנד
טיולי איכות בתאילנד
1. מחוזות במרכז תאילנד – כללי  |   2. אמפאווה (סאמוט סונגקראם)  |   3. קנצ'נבורי  |   4. פטצ'בורי (צ'ה אם)  |   5. הואה הין (פראצ'ואפ קיריקאן)  |   6. איותאיה  |   7. שמורת קאו יאי ונאקון נאיוק  |   8. פאטאיה  |   אטרקציות לילדים – מרכז תאילנד  

קנצ'נבורי – The Death Railway

 

"מסילת המוות" (The Death Railway) הינו הכינוי לה זכתה מסילת 
הרכבת אשר נבנתה ע"י היפנים במלחמת העולם השניה במטרה לחבר בין בנגקוק וראנגון (בורמה) – כ 415 ק"מ.

לצורך בניית המסילה השתמשו היפנים בכ 60,000 שבויי מלחמה וכן בכ 200,000 אסירים ופועלי כפייה, אשר נאלצו לעבוד שעות רבות ובתנאים קשים ביותר כדי לעמוד בלוח הזמנים.

למעלה מ 16,000 שבויי מלחמה וכ 90,000 אסירים ועובדי כפייה מתו מתשישות, רעב, מחלות ועינויים במהלך בניית המסילה.

 

קצת הסטוריה: ב 8 לדצמבר, 1941, פלשו היפנים לתאילנד דרך מפרץ 
בשם Ao Manao ,מפרץ יפהפה הנמצא במחוז Prachaub Khirikhan,
במרחק נסיעה לא ארוכה מעיירת הקייט המצויינת – הואה הין.

בשנת 1942, פלשו היפנים דרך תאילנד לבורמה שהיתה אז מושבה בריטית. הדרך היחידה בה יכלו היפנים להזרים אספקה לצבאם שבבורמה היתה באוניות ודרך נמל ראנגון – אלא שכוחות הברית התקיפו את אוניות האספקה היפניות והסבו להם נזקים כבדים. הברירה היחידה שנותרה ליפנים היתה בניית מסילת רכבת שתחבר בין בנגקוק לראנגון, מרחק של כ 415 ק"מ. בחודש יוני 1942 התחילו היפנים בעבודות בניית המסילה Burma-Thailand Railway שלאחר המלחמה זכתה לכינוי The Death Railway ("מסילת המוות").

 

התוכנית של היפנים היתה לחבר בין Ban Pong (מחוז Rachaburi) בתאילנד ובין 
Thanbyuzayat שבבורמה. העבודה התחילה בו זמנית משני הצדדים בסוף חודש יוני 1942 – ובחודש אוקטובר 1943 נפגשו 2 חלקי המסילה באזור "מעבר שלושת הפגודות".

לצורך העבודה גייסו היפנים למעלה מ 60,000 שבויי מלחמה (רובם אוסטרלים, הולנדים ובריטים) וכן למעלה מ 200,000 אסירים ועובדי כפייה שהובאו מהארצות הסמוכות. מרבית העבודה נעשתה בידיים והתנאים היו בלתי אנושיים – רעב, מחלות, תשישות, עינויים – וכתוצאה מכך מתו למעלה מ 100,000 איש תוך כדי בניית המסילה.

באזור קנצ'נבורי ישנם אתרים שונים המנציחים את שעבר על האזור בתקופת מלחמת העולם השניה – בתי קברות, מוזיאונים, הגשר על הנהר קוואי, מעבר ה Hellfire Pass ועוד – שעליהם תתפרסמנה כתובות נפרדות באתר.

 

"הגשר על הנהר קוואי" : מכיוון שנשאלתי ע"י מספר גולשים – האם הגשר 
הידוע והמפורסם הינו חלק של אותה "מסילת המוות" ? – התשובה היא
חיובית – הגשר המפורסם מהווה חלק של אותה מסילה.

בכלל – כל הסיפור על "הגשר על הנהר קוואי" הוא סלט קצוץ דק ומתובל היטב – קצת היסטוריה, קצת דמיון ספרותי, קצת להט תיירותי המתובלים במחשבה יצירתית תאילנדית (רמז: עד ליציאת הסרט לאקרנים היה אמנם גשר …והיה גם נהר …. אבל לא היה שום גשר על נהר הקוואי)    …..  🙄

כל העובדות ההיסטוריות וכל הסיפורים, חלקם בהחלט משעשעים – בכתבה על ה"גשר על הנהר קוואי" שתפורסם בקרוב.

 

מסילת הרכבת כיום: לאחר המלחמה, מצב המסילה היה בכי רע ובלתי ניתן
לשימוש. בשנות ה- 50, שוקמו קטעים של המסילה – בתחילה מהעיירה קנצ'נבורי ל Nong Pladuk (מחוז Rachaburi), אחר-כך לעיירה Wang Po. מאוחר יותר שוקמה המסילה עד לעיירה Nam Tok (שליד מפלי Sai Yok Noi) וכאן כרגע מסתיימת המסילה וקו הרכבת.

לדעתי, הנסיעה ברכבת באזור קנצ'נבורי הינה אחת האטרקציות המרהיבות והמיוחדות ביותר בעת טיול באזור – אסור להחמיץ !!
אפרט קצת יותר בנושא הנסיעה.

 

 

הנסיעה ברכבת: כפי שציינתי, הנסיעה ברכבת בחלק שמהעיירה 
קנצ'נבורי וצפונה הינה אחת האטרקציות שאסור להחמיץ בזמן ביקור או טיול באזור קנצ'נבורי. הנסיעה היא בתוך הטבע ועל שפת הנהר – נופים החולפים מול פניכם הם יפהפיים וחלקם עוצרי נשימה.

הנסיעה בין תחנת הרכבת שבעיירה קנצ'נבורי ובין התחנה האחרונה בעיירה Nam Tok תיקח כשעתיים (לכל כיוון) כך שמדובר על מסלול
של כ 4 שעות לפחות.

 

 

הטיולים שלנו: לצורך טיולי האיכות שאנחנו מארגנים לאזור קנצ'נבורי
בדקתי את מסלול הרכבת וגם התייעצתי עם עובדי הרכבת עצמם – בסופו של דבר בחרתי קטע נסיעה שהוא המרהיב והמרתק ביותר – בין 2 תחנות שמרחק הנסיעה ביניהם הוא כ 30 דקות בלבד – כך שניתן לחוות את חוויית הנסיעה ברכבת במהלך יום הטיול הרגיל.

ולאור זאת, ניתן לשלב את הנסיעה ברכבת יחד עם אטרקציות נוספות כגון רחצה עם פילים, מערות ומפלים ואפילו מסעדה נהדרת באחת העיירות הנחמדות סביבה בה מגישים סטייקים ואוכל מערבי אחר – כל זאת כדי להשלים את החוויה.
* למטיילים העצמאיים באזור אני רק יכול להמליץ לעשות את אותו הדבר.

 

לצורך הנסיעה ברכבת, אנחנו לוקחים קרון VIP בו מובטח מקום ישיבה
(בקרונות הרגילים צפוף לעיתים ואין מקום ישיבה) וכן מוגש קפה ושתיה קלה. בסיום הנסיעה מקבל כל אחד מהמטיילים תעודה מטעם הנהלת הרכבת על השתתפותו במסע ה Death Railway.

באחת התחנות נמצאת מערה – Tham Krasae Cave  – אשר ניתן לבקר גם בה וגם לטייל על מסילת הרכבת, הגשר והנוף המרהיב שנשקף מאזור התחנה.

שוב – מומלץ מאד גם לאלה המטיילים עצמאית.

 

 

הערה חשובה:  נסיעה ברכבת במסלול "מסילת המוות" כלולה בתוכניות טיולי האיכות שלנו בקנצ'נבורי

 לקריאת תוכניות הטיולים לאזור זה, נא ללחוץ על הקישור ==>  טיולי האיכות הפרטיים שלנו במרכז תאילנד

 לקריאת כל תוכניות הטיולים שלנו ברחבי תאילנד ==> כל מגוון טיולי האיכות שלנו בתאילנד

ליצירת קשר לתכנון טיול איכות פרטי בתאילנד ⇐ לחץ לקישור

 

כרגיל – סרטון קצר שצילמתי וערכתי. ………תהנו !!

שלח קישור למאמר "קנצ'נבורי – The Death Railway"


1. מחוזות במרכז תאילנד – כללי  |   2. אמפאווה (סאמוט סונגקראם)  |   3. קנצ'נבורי  |   4. פטצ'בורי (צ'ה אם)  |   5. הואה הין (פראצ'ואפ קיריקאן)  |   6. איותאיה  |   7. שמורת קאו יאי ונאקון נאיוק  |   8. פאטאיה  |   אטרקציות לילדים – מרכז תאילנד  

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר