טיולי איכות בתאילנד
דף הבית » אטרקציות בתאילנד » 6. איים בתאילנד » פוקט » פוקט – סקירת חופים – כתבה ראשונה בסדרה

פוקט – סקירת חופים – כתבה ראשונה בסדרה

 

הקדמה קצרה על האי פוקט: האי פוקט הינו האי הגדול ביותר בתאילנד (בערךPhuket Map בגודל של מאלטה). שטחו כ 570 קמ"ר, אורכו (צפון-דרום) כ 48 ק"מ ורוחבו (מזרח-מערב) – כ 21 ק"מ. האי מחובר ליבשה באמצעות גשר שאורכו כ 700 מטר (נקרא Sarasin Bridge).

כ 70% משטח האי הוא הררי וכפי שניתן לראות במפה בצד שמאל – בהיקף האי ישנם מפרצים (חופים) המופרדים אחד מהשני ע"י מצוקים. עיקר החופים הטובים נמצאים בצידו המערבי והדרומי של האי.

מזג האוויר בפוקט הוא טרופי כאשר העונה היבשה יותר היא בין החודשים נובמבר – אפריל ואילו התקופה הגשומה היא בין מאי – אוקטובר עם ממוצע של כ 300 מ"מ גשם בחודש ו 19-23 ימי גשם בחודש בתקופה זו.

 

משהו בנימה קצת אישית: ביקרתי בפוקט בפעם הראשונה בשנת View in Phuket
1987 ומאז ביקרתי בו פעמים רבות – בתחילה יותר ואח"כ פחות ופחות. אין ספק שהאי הפך עם השנים לממוסחר מאד, סואן מאד ולא נעים לעיתים ותיירים לא מעטים עזבו אותו למקומות איכותיים יותר כגון קאו לאק. עם זאת, עדיין ניתן למצוא באי הגדול והמגוון הזה אזורים, פינות וחופים שקטים ונעימים – כך שבחירת המיקום הנכון לחופשה באי הינה חשובה.

כפי שנוכחתי לדעת, הדיעות בקרב התיירים על פוקט הינן חלוקות – חלק אוהבים את האי וחלק לא. אני חושב שבקרב תיירים ישראלים רבים, עקב המידע הרדוד בעברית ובפורומים השונים, קיימת זהות בין האי פוקט לבין החוף המרכזי שלו – פאטונג ביץ' – וזהות זו עושה לאי לא מעט עוול.

 

סקירת חופים בפוקט

סקירה זו היא הראשונה בסדרה ובה נסקרים מירב החופים הנמצאים החל מפאטונג ביץ' ודרומה ממנו עד ל Rawai beach. בסקירה לא נכללים חופים הנמצאים צפונית לפאטונג כגון: קאמאלה ביץ', סורין ביץ' ו Bang Tao beach זאת חוץ מחריג אחד – חוף Nai Yang beach הנמצא סמוך מאד לשדה התעופה של פוקט ונכלל בסקירה זו. * הערה: בדרך כלל, במילה "חוף", הכוונה היא לא רק לחוף עצמו אלא גם לעיירה הצמודה אליו.

מספר התמונות שניתן להכניס לכתבה הינו מוגבל אך צילמתי וערכתי סרטון לא קצר במיוחד ובו שפע תמונות וסרטונים מהחופים השונים ובו תוכלו להתרשם מהחופים השונים שמוזכרים בכתבה. אני תקווה שהכתבה תהיה לכם לעזר במידה ואתם מתכננים לבלות חופשה באי.

חוף פאטונג (Patong beach)זהו החוף המרכזי והמפורסם ביותר Patong at Night
באי פוקט. אנחנו אומרים "חוף" אבל בעצם מדובר בעיר קטנה עם שפע של בתי מלון, חנויות, מסעדות, חיי לילה תוססים ועוד.

חוף הים בפאטונג הוא ארוך ובבסיסו הוא חוף טוב למדי אלא שהצפיפות והבאלאגן גורמים לא להיות לא נקי במיוחד ולא נעים. החלק הצפוני יותר של החוף הוא יחסית שקט יותר. רוב בתי המלון לא יושבים ממש על החוף.

הנושא המרכזי בפאטונג הוא לא החוף אלא חיי הלילה התוססים: שפע מועדונים, דיסקוטקים, זונות וקוקסינלים המרוכזים בעיקר בסמטת באנגלה (Soi Bangla) וסביבותיה.

לסיכום: חוף פאטונג עשוי להתאים לאלה שהדגש בביקורם בפוקט הוא על חיי לילה סוערים, זונות, קוקסינלים וכדומה ופחות למשפחות ולכאלה שמחפשים מקומות שקטים יותר ונעימים יותר.

חוף פאראדייז (Paradise beach)חוף פאראדייז הוא חוף יפה Paradise beach
וציורי הנמצא במפרץ פאטונג, כ 8 ק"מ מהעיירה פאטונג. החוף קטן
מאד – כ 150 מטר בלבד – ומוקף סלעים, צמחיה ועצי דקל.

פעם, בעבר, חוף זה היה ידוע כ"חוף-נסתר-קשה-להגעה" בקרב "יודעי דבר" אך מאז ששמו התפרסם ונסללה אליו דרך חדשה – החוף כבר אינו נסתר ואינו קשה להגעה והפך לצפוף ביותר על גבול הלא-נעים אם לא למעלה מזה. חסרונות אחרים של חוף פאראדייז מעבר לצפיפות הרבה (בעיקר בעונה) הם הסלעים במים וכן העובדה שיש צורך בדמי כניסה בסך 100 באט לאדם.

לסיכום: בעיני לפחות, חסרונותיו של חוף פאראדייז עולים על יתרונותיו ולא הייתי ממליץ עליו במיוחד. קחו גם בחשבון שהדרך אליו צרה עם עליות ומורדות תלולים למדי ולא הייתי ממליץ לחסרי ניסיון בנהיגה או קטנועים בעלי מנוע חלש לנסות להגיע אליו.

חוף קארון (Karon beach)חוף קארון הוא חוף ארוך מאד ועם חול Karon beach
לבן המשמיע קולות חריקה כאשר הולכים עליו. נמצא כ 3 קילומטר דרומית לחוף פאטונג.

רוב בתי המלון כאן לא יושבים על החוף ממש כך שתצטרכו לחצות כביש אחד לפחות (אך לא סואן). מסעדות ומספר פאבים נמצאים בעיקר בחלק המרכזי-צפוני של החוף (ליד הכיכר) ובחלק הדרומי. בשליש הצפוני של החוף יש פארק עם אגם והחוף באזור זה די ריק מאנשים. אין ממש חיי לילה חוץ ממספר פאבים.

לסיכום: חוף קארון שקט בהרבה מחוף פאטונג ומתאים למשפחות. קשה לי להסביר מדוע אבל בתחושה שלי אהבתי את חוף קאטה יותר. * בחודשים מאי-אוקטובר הים גלי ועלולות להיות מערבולות מסוכנות.

חוף קאטה (Kata beach): חוף קאטה נמצא במרחק קצר מחוף קארון Kata, Kata Noi & Karon beaches
ודרומית אליו. אורכו של החוף הוא כקילומטר אחד והוא מצוי במפרץ מוקף גבעות מוריקות ואי קטן מולו (Pu island) המוסיף לציוריות שלו.

מדובר בחוף מצויין, עם חול לבן ורך מוקף עצים וצמחיה, מי ים נקיים, שפע של כסאות נוח ושמשיות עם מסעדות קטנות וקיוסקים בגב החוף שישמחו להגיש לכם ארוחות קלות, משקאות, שייקים ופירות.

כמו בכל החופים, גם כאן מפריד כביש בין החוף ובין העיירה והמלונות הצמודים אליו אך הכביש שקט יחסית ואיננו סואן כמו זה של חוף פאטונג. העובדה שהחוף נמצא בתוך מפרץ קטן יחסית מפחיתה את כמות הזרמים והמערבולות שמאפיינת את חופי פוקט בעונת המונסונים (אפריל – נובמבר)

העיירה הצמודה לחוף עם שלל בתי המלון שבה גם היא משדרת אווירה Kata beach
נעימה מאד עם שפע של מסעדות, חנויות, מסג'ים ועוד. בשעות הערב והלילה תמצאו שפע של מועדונים ופאבים (אך לא מועדוני גו-גו) כך שבהחלט ניתן לבלות באופן סולידי ונעים גם בשעות הערב.

בחוף קאטה ניתן למצוא שפע של בתי מלון באיכות טובה וגם הקדשתי זמן לאתר את הטובים והנעימים ביניהם ובתקציב סביר לגמרי כדי להמליץ למטיילים שלנו.

לסיכום: בשקלול כל הגורמים – איכות החוף, העיירה הצמודה אליו, בתי המלון ואפשרויות הבילוי בשעות הערב – המסקנה שלי היא שחוף קאטה הוא הטוב והמתאים ביותר למשפחות. החיסרון היחידי הוא ש Club Med הענק מפריד בין החוף ליתר העיירה – דבר המחייב את המתגוררים בכל בתי המלון האחרים להקיף אותו כדי להגיע לחוף (מדובר בהליכה של 10-15 דקות או בנסיעה קצרה בטוקטוק).

חוף קאטה נוי (Kata Noi beach)חוף קאטה נוי נמצא סמוך מאד לחוף Kata Noi beach
קאטה ומעט דרומית ממנו. הכביש הקצר המטפס על הגבעה המפרידה בין 2 החופים הוא כביש ללא מוצא המסתיים בחוף קאטה נוי כך שהתנועה בו דלילה.

חוף קאטה נוי הוא חוף מצויין ודומה מאד לחוף קאטה אך קטן יותר וכל האזור שליד החוף שקט מאד עם מספר קטן של מסעדות, חנויות וכדומה. מלון Katathani שולט כולו על האזור והחוף היחסית מבודד הזה משמש בעיקר את אורחי המלון הנ"ל ועוד מספר מלונות קטנים בסביבתו.

לסיכום: חוף קאטה נוי הוא חוף קטן יותר מחוף Kata אך נעים מאד, נקי ומסודר. החוף מבודד יחסית ושקט מאד הן בשעות היום והן בשעות הלילה.

חוף נאי הארן (Nai Harn beach)חוף נאי הארן הינו אחד החופים Nai Harn beach
היפים והנעימים ביותר בפוקט וידוע בעיקר למקומיים ולזרים המתגוררים בפוקט. החוף יפה, בעל חול לבן ורך ומי המפרץ נקיים מאד ונעימים. ** בעונת המונסונים (אפריל/מאי-אוקטובר) קיימת סכנה מוחשית לרוחצים עקב זרמים ומערבולות המאפיינים את רוב חופי פוקט.

חוף נאי הארן נמצא כ 20 קילומטר דרומית לפאטונג ומעט דרומית לחוף קטאה. החוף מסודר ונוח עם כסאות נוח ושימשיות ולידו תמצאו מבחר מסעדות המגישות מאכלים תאילנדיים. יש בתי מלון מעטים מאד באזור והמלון היחיד הסמוך מאד לחוף הוא מלון  Royal Phuket Yacht Club המצויין והמפורסם.

מפרץ נאי הארן משמש נקודת עגינה מצויינת לספינות מפרש וליאכטות
מפוארות הפוקדות את המפרץNai Harn beach. בסמוך לחוף נאי הארן נמצאים 2 חופים מיוחדים במינם – חוף Ya Nui וחוף Sen.

סמוך מאד לחוף נאי הארן נמצאת נקדות התצפית המפורסמת –
Promthep Cape  – אליה מגיעים תיירים רבים כדי חזות בשקיעה.

לסיכום: חוף נאי הארן הינו אחד החופים היפים והטובים בפוקט ובגלל מרחקו היחסי מריכוזי התיירים הוא איננו עמוס. מומלץ מאד במיוחד לאלה ברשותם רכב כך שניתן לשלב את החוף עם טיול באזור.

חוף ראוואי (Rawai beach):  חוף ראוואי נמצא ממש בחלקRawai beach
הדרומי של האי  – כ 17 ק"מ מהעיר פוקט. בעבר הרחוק, לפני שהאי פוקט התפתח ונסללו בו דרכים נוחות לחופים המערביים – תושבי העיר פוקט נהגו לבוא לחוף זה בסופי שבוע כדי מישיבה על החוף בצל העצים להנות ממאכלים תאילנדים ובמיוחד מפירות הים של הדייגים המקומיים.

גם כיום, בניגוד ליתר החופים שנסקרו כאן – חוף ראוואי איננו משמש ואיננו מתאים כחוף רחצה אלא כמקום עם נוף יפה ושפע מסעדות מקומיות שהם גן-עדן לחובבי מאכלי הים השונים וכן נקודת יציאה לסיורי שייט באיים הרבים הפזורים באזור.

בחוף ראוואי נמצא מזח ארוך כאשר מצידו הימני נמצאות סירות Rawai beach
לונגטייל וספיד-בואט שיקחו אותכם לשיוטי איים בסביבה ומשמאל
למזח נמצא "כפר הצוענים" בו תמצאו שפע דוכנים לממכר פירות ים ושפע מסעדות שיכינו לכם מטעמים. כאן תוכלו להנות ממטעמי דגים ופירות ים במחירים זולים בהרבה מאשר במקומות אחרים.

** במידה ואתם מעוניינים – ניתן לקנות דגים ופירות-ים בדוכנים שממול המסעדות והמסעדה רק תבשל לכם כרצונכם ותגיש לכם.

לסיכום: חוף ראוואי איננו מתאים לרחצה והוא מתאים בעיקר לחובבי מאכלי הים במעוניינים להתנסות בשפע העצום של דגים ופירות-ים טריים המצוי למכירה במקום ולמסעדות רבות המגישות מאכלי ים ואחרים. (מניסיון אישי – המסעדות במקום מומלצות ביותר).

חוף נאי יאנג (Nai Yang beach)בניגוד לשאר החופים בסקירהNai Yang beach
המצויים דרומית לחוף פאטונג – חוף זה נמצא בצפון האי וסמוך מאד לשדה התעופה של פוקט. ** כאשר יסוקרו החופים צפונית לחוף פאטונג – אצרף את החוף הזה אליהם.

חוף נאי יאנג הינו באמת אחד החופים הנסתרים מרוב התיירים
ומשמש בעיקר מקומיים ותיירים שגילו אותו וחוזרים אליו שוב ושוב. החוף רחב ונעים ביותר ונמצא בתוך פארק מוצל עם מסעדות ופאבים קטנים ומקומיים רבים באים למקום לעשות פיקניק ולהנות מהחוף המשובח, הנעים והרגוע הזה.

לסיכום: חוף נאי יאנג נמצא סמוך מאד לשדה התעופה של פוקט – כ 1.5 ק"מ בלבד !! בסמוך אליו ישנם מספר ריזורטים והחוף עצמו משובח ויפה ובהחלט מומלץ לאלה שמעוניינים לצאת קצת מהאווירה המתויירת (לעיתים מתויירת מידי) של האי פוקט.

לסיכום הכתבההאי פוקט הינו האי הגדול ביותר בתאילנד ואחד מיעדי View from Phuket
התיירות הפופולריים ביותר בתאילנד. הזיהוי שבין האי לחוף פאטונג הידוע גורם (לדעתי) לאי קצת עוול באשר האי מגוון ובעל חופים טובים ופינות חמד השונות לגמרי ממה שנראה מבילוי חופשה בחוף פאטונג.

החסרונות העיקריים של פוקט הם העובדה שרוב בתי המלון לא יושבים ממש על החוף (בניגוד למשל ל עיירת הקייט קאו לאק הסמוכה) אלא קיים כביש המפריד בין החוף ובין מרבית בתי המלון (אם כי יש פה ושם בתי מלון
הנמצאים ממש על החוף).

חסרון שני של האי – רוב האטרקציות המעניינות בדרום תאילנד נמצאות Nai Yang beach
במחוזות האחרים כגון סוראט תאני (שמורת קאו סוק), פנג-נה (מפרץ, איי סורין וסימילאן) וקראבי (קאייקים, האי קו הונג ועוד) כך שהביקור בהם מהאי פוקט מצריך בזבוז זמן רב על נסיעות ושיוטים.

מסקנה: האי פוקט מתאים בהחלט לנופש ורצוי מאד להקדיש זמן לבחירת החוף המתאים לאופי החופשה. האי פוקט מתאים פחות כבסיס לטיולים באזור הדרום ולכן מומלץ לעשות את הטיולים לפני כן וממקומות הממוקמים טוב יותר יחסית לאטרקציות – ולהגיע לפוקט למטרת חופשה בלבד.

הערה חשובה: ישראלים רבים נוסעים לפוקט מכיוון ששמעו את שמו של ה"אי" (הוא מחובר בגשר ליבשה) אך יש מספר עובדות שחשוב לקחת בחשבון בטרם התכנון:

1. פוקט זו הנקודה הגרועה ביותר בדרום לשמש בסיס יציאה לטיולים מכיוון שהאי מרוחק יחסית מכל האטרקציות בדרום ושום אטרקציה ידועה בדרום לא נמצאת בו !!  – קו פיפי נמצא בקראבי וכך גם האי המקסים קו הונג, 4 האיים של קראבי, בריכת האמרלד, רייליי ביץ' ועוד – נמצאים בקראבי. מפרץ פנה-נה והאי ג'יימס בונד וכן איי השנורקלינג הטובים בעולם – איי סימילאן וסורין – נמצאים בפנג-נה ומאד מרוחקים מפוקט. שמורת קאו סוק המפורסמת ואגם Cheow Lan הנחשב אחד היפים בעולם נמצא בסוראט תאני ומרוחק מאד מפוקט.

2. גם מבחינת נופש – רוב רובם של בתי המלון לא נמצאים על החוף (בניגוד לקאו לאק, הואה הין ומקומות נוספים) והאי פוקט הלך והתדרדר עם השנים והפך ללא סימפאטי עם הרבה ג'יפה ועדרים של תיירים סינים, רוסים, הודים ופקיסטנים – כך שרצוי לתת מחשבה שניה גם לנושא הנופש במקום.

מסקנהאין צורך לקנות כרטיס טיסה לפוקט אלא אם כן רצונכם לנפוש בפוקט או בקאו לאק הטובה מפוקט בכמה דרגות. אם ברצונכם לטייל בדרום – אין טעם לטוס לפוקט כי כפי שציינתי – שום אטרקציה חשובה בדרום (קו פיפי, רייליי ביץ', מפרץ פנג-נה והאי ג'יימס בונד, בריכת האמרלד, שמורת קאו סוק, 4 האיים ועוד) – לא נמצאים בפוקט אלא מרוחקים ממנו.

אם בכל אופן החלטתם להגיע לפוקט – צילמתי וערכתי סרטון על כל החופים בכתבה זו מתוך כוונה לתת לכם שמץ מתחושת כל מקום ומקום וזאת במטרה לסייע לבחירתכם …………תהנו !!

לתוכניות טיולי האיכות הפרטיים שלנו בדרום תאילנד ⇐ לחץ לקישור

 לקריאת כל תוכניות טיולי האיכות הפרטיים שלנו תאילנד ==> כל מגוון טיולי האיכות שלנו בתאילנד

 ליצירת קשר לתכנון טיול איכות פרטי ברמה גבוהה ==> צור קשר

שלח קישור למאמר "פוקט – סקירת חופים – כתבה ראשונה בסדרה"


איים מיוחדים בתאילנד  |   פוקט  |   קו טאו  |   קו יאו נוי  |   קו לאנטה  |   קו ליפה  |   קו סאמוי  |   קו פאנגאן  |   קו פיאם  |   קו צ'אנג  |   קו קוד  

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר
close slider