טיולי איכות בתאילנד
דף הבית » התמצאות בבנגקוק » תחבורה בבנגקוק » הרכבת העילית – Sky Train או BTS – הסבר כללי

הרכבת העילית – Sky Train או BTS – הסבר כללי

הרכבת העילית – ה Sky Train – או בשמה הנוסף – ה BTS, הופעלה לראשונה ביום הולדתו של מלך תאילנד, ב- 5 לדצמבר 1999, והוותה מהפכה רבתי בתחבורה של העיר הענקית הזו, בחיי התושביה וכן התיירים הבאים לבקר בה. הרכבת העילית ממוזגת, נקייה ללא רבב, יעילה ומשרתת ביעhלות רבה את מיליוני האנשים הנוסעים בה מידי יום ביומו.

היתרון הגדול ביותר של הרכבת הוא – זמן !!  הרכבת גומאת את המרחק בין תחנה לתחנה בכדקה אחת עם עצירה של כ 20 שניות בכל תחנה. זה אומר למשל שאם תתגוררו בבית מלון באזור סוקומוויט, תוכלו להגיע לכל מרכז קניות לאורך הקו (סנטרל וורלד, פאראגון, סיאם דיסקברי, MBK, טרמינל 21 ועד) – בפחות מ 10 דקות נסיעה. לעומת זאת, מי שמתגורר באזור ללא קו רכבת, עלול למצוא עצמו נתקע בפקקים איומים של שעה או שעתיים (במיוחד בשעות העומס).

קווי הרכבת העילית:
בשלב זה קיימים 2 קווים – ה Sukumvit line וה Silom Line.

Sukumvit line: קו זה חוצה את בנגקוק ממזרח למערב לכל אורכו של רחוב
סוקומוויט הידוע והמפורסם והמשכיו בשמות השונים (פלונצ'יט וראמה 1). באזור ה MBK הקו מסתובב ופונה צפונה מעל רחוב Phyathai (והמשכו – רחוב Phaonyotin) עד שמגיע לתחנתו האחרונה – Mo Chit – ליד שוק סוף השבוע ותחנת האוטובוסים המרכזית (הצפונית) של בנגקוק.
התחנה האחרונה בצידו השני של הקו נקראת Baering (סוקומוויט סוי 107), ממש על גבול Samut Prakan.  לאורך מסלולו של קו זה נמצאים רוב בתי המלון של בנגקוק, כל מרכזי הקניות הגדולים והמפורסמים, שווקים, איזורי בילוי וכמעט כל מה שניתן להעלות על הדעת.

Silom Line:  קו זה עובר בעיקר ברחובות Silom ו Sathorn – המהווים את
מרכז העסקים של בנגקוק. מצידו האחד של הקו נמצאת תחנת National Stadium (שם נמצא ה MBK המפורסם עם מעבר ישיר מהתחנה אליו) ומצידו השני של הקו נמצאת תחנת Wongwian Yai  (הנמצאת מעבר לנהר, אחרי מלון Shangrila).

* לשני הקווים ישנה תחנה אחת משותפת – Siam Station – ושם ניתן לעבור בקלות רבה מקו אחד לשני. כמו כן, לרכבת העילית ישנן תחנות סמוכות הן לרכבת התחתית (MRT) וכן לקו האוטובוסים החדש (BRT).

בכתבות הבאות יינתנו הסברים מפורטים על השימוש ברכבת העילית. כמו כן, מצורף סרטון קצר שערכתי ואני מקווה בעזרתו להעביר מעט מחוויית הנסיעה ברכבת העילית.

לקריאת הכתבה על רכישת כרטיסי נסיעה לרכבת העילית ==> ליחצו כאן

לכתבה על תהליך הכניסה והיציאה מתחנת הרכבת ==> ללחוץ כאן

 הערה: קוי רכבת עילית חדשים מוקמים כל הזמן והקווים הולכים ומתארכים ומתוכננים להגיע גם למחוזות שמקיפים את בנגקוק כגון נונתאבורי ו סאמוט פראקאן. לפיכך – שמות התחנות הסופיות המצויינות בכתבה יכולים להשתנות מעת לעת עם התארכות הקווים.

שלח קישור למאמר "הרכבת העילית – Sky Train או BTS – הסבר כללי"


בחירת מלון בבנגקוק  |   רחובות ואזורים מרכזיים בבנגקוק  |   תחבורה בבנגקוק  

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר
close slider