ארכיון פוסטים מהחודש: ינואר 2012


ראש השנה הסיני
ראש השנה הסיני יחול השנה ב 23 בינואר (2012). המקום הטוב ביותר לצפות ולקחת חלק בחגיגות הוא הרובע הסיני (China Town) בבנגקוק.
 

K Village
K Village הוא מרכז קניות בסגנון הטרנד החדש יחסית של בנגקוק - מרכזי קניות Life Style - מודרניים מאד אך שכונתיים,קטנים ואינטימיים יותר. תמצאו שם שלל מסעדות מצויינות, גן בירה, בוטיקים וחנויות מיוחדות, מספרות, ספא וכדומה.
 

Brown Sugar Pub
Brown Sugar הינו פאב ג'אז ורוק וותיק מאד בבנגקוק. הוא קטן בהרבה מאחיו ה Saxophone Pub אך האווירה בו טובה, ומאד ביתית.
 

מסעדת Cabbages & Condoms
מסעדת Cabbages & Condoms היא מסעדה תאילנדית טובה ונעימה מאד - נמצאת ברחוב סוקומוויט סוי 12 (תחנת Asok של הרכבת העילית ותחנת Sukumvit של הרכבת התחתית).
 

מסעדת Big Mama ………………….. סיווג: מסעדה איטלקית (פיוז'ן)
בנגקוק יש שפע רב של מסעדות איטלקיות מצויינות ומסעדת Big Mama היא אחת מהן. היא צמודה למסעדה תאילנדית בשם Madam Saranair ובאותה הבעלות כך שניתן להזמין הן אוכל איטלקי והן תאילנדי ופיוז'ן של שני המטבחים.
 

סלט פאפאיה ירוקה – Som Tam
סלט הפאפיה הירוקה - ה Som Tam הוא ללא ספק הסלט הידוע, הפופולרי והאהוב ביותר בתאילנד, הן על התאילנדים והן על התיירים. מי שביקר בתאילנד ולא טעם את הסלט הפשוט אך הטעים הזה - כאילו לא היה כאן !!
 

שוק הלילה של China Town ………………………. סיווג: שוק לילה
רוב התיירים אינם יודעים זאת אבל יש לילה אחד בשבוע בו כל השווקים ב צ'יינה טאון פתוחים ופעילים. זו חוויה שונה לגמרי מאשר China Town במשך היום - הרבה פחות חם, פחות מכוניות, עשן ופיח, החנויות הרגילות סגורות ואילו השווקים מתפשטים לתוך הרחובות והמוני תושבי בנגקוק באים לחגוג, לראות ולקנות.
 

אורז צהוב עם עוף – Khao Mok Gai
ה Khao Mok Gai הינה אחת המנות האהובות עלי בתאילנד. לא קל למצוא מסעדה או דוכן שמכין את המנה .......... אבל כשמוצאים - זה תענוג אמיתי.
 

Too Much So Much Very Much
שיר חדש יחסת של גדול זמרי תאילנד - Bird Thongchai - שהפך מיד ללהיט. השיר הוא קצת יאפי, עם סלנג בנגקוקאי לכן גם הוספתי הסבר קצר בסוף השיר. הופעת בכורה עולמית של תרגום בעברית למילות השיר
 

שוק הפרחים בבנגקוק
שוק הפרחים (או בשמו התאילנדי Pak Klong Talat) הוא שוק סיטונאי של פרחים בעיקר אך תמצאו בו גם ירקות ופירות. השוק פעיל במיוחד בלילה בשעות מאד מאוחרות.
 

Buddha Dharma Relics Museum
Buddha Dharma Relics Museum - מוזיאון ומדהים ביופיו שביקור בו הוא חוויה (גם לילדים) .... תעיפו מבט במצגת שבסוף הכתבה ותווכחו בעצמכם. ממוזג כולו ונמצא במרכז בנגקוק עם תחבורה ציבורית נוחה. הכניסה חופשית ואיננה כרוכה בתשלום.
 

מקדש דייויד בקהאם – Wat Pariwat
מעט מאד תיירים יודעים שיש בבנגקוק מקדש בו מוצב פסלו של שחקן הכדורגל דייויד בקהאם .............. ועכשיו קוראי האתר יהיו בין הבודדים שמכירים וגם יודעים כיצד להגיע
 

מקדש השחר – Wat Arun
Wat Arun (מקדש השחר) הינו אחד המקדשים המפורסמים ביותר בבנגקוק ובתאילנד כולה ותמונתו הפכה כבר להיות לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם העיר בנגקוק.
 

הפיל בעל 3 הראשים – Erawan Museum
מקדש הפיל-בעל-3-הראשים (Chang Sam Suen) הינו אטרקציה מרהיבה ומיוחדת במינה בבנגקוק (Samut Prakan). מבנה ענק בצורת פיל בעל 3 ראשים אשר בתוכו מצוי מוזיאון קטן וכן מקדש. מבנה הפיל-בעל-3-הראשים מצוי בגינה יפהפיה עם פסלים, תעלות מים וספסלי ישיבה. מתאים מאד גם לילדים.
 

חוות התנינים + גן חיות + פארק
חוות התנינים (Crocodile Farm) היא בעצם פארק שבו תמצאו גם גן חיות, רכבת קטנה, מופעי פילים (אפילו פיל מצייר) ועוד דברים המתאימים לילדים. בסביבתו הקרובה ניתן למצוא את מקדש הפיל בעל 3 הראשים, ה"עיר העתיקה", Bang Po (חוף השחפים) - אתרים המעניינים ילדים ומבוגרים כאחד.
 

ה"עיר העתיקה" – Muang Boran
ה"עיר העתיקה" (Ancient City) או Muang Boran בתאילנדית - זהו המוזיאון הפתוח הגדול בעולם - אליו הובאו מקדשים, מבנים, יצירות אומנות ושאר דברים המייצגים את התרבות וההסטוריה התאילנדית בכל אזוריה. כאן תוכלו להתרשם משלל דברים המפוזרים ברחבי תאילנד - בסיור בן מספר שעות.
 

קארטינג (אולם סגור) – PTT Speedway
מסלול הקארטינג - PTT Speedway - בבנגקוק הוא מסלול הקארטינג באולם סגור הגדול בעולם. יתרונו הוא בכך שנותן מענה גם בזמן גשמים ולצערנו, החופש הגדול בישראל חל בתקופת המונסונים בתאילנד.
 

חוות נחשים מדעית -Thai Red Cross Farm
חוות נחשים מדעית - (Thai Red Cross Farm) או Queen Saovabha Memorial Institute הוא מכון מדעי השייך לממשלת תאילנד ועוסק בין השאר גם במחקר ופיתוח של נוגדנים לארס נחשים. המקום נמצא ממש במרכז בנגקוק ומתקיימות בו הדגמות לציבור הרחב של נחשים וחליבת הארס.
 

Wat Bang Phli Yai Klang – הבודהה השוכב הגדול בתאילנד
Wat Bang Phli Yai Krang הוא אחד המקדשים שהרשימו אותי ביותר והביקור בו היה חוויה. הוא מקדש עממי ולא מתוייר כלל אל מיוחד ויוצא דופן ובו גם נמצא פסל הבודהה השוכב הגדול בתאילנד.
 

שוק Patpong ………………………. סיווג: שוק לילה
שוק הלילה של פטפונג היה שם דבר בבנגקוק לפני למעלה מ 20 שנה. מאז, זרמו הרבה מים בנהר הצ'אופראיה והן השוק והן המועדונים סביבו הלכו והתדרדרו.
 

Pantip Plaza – קניון מחשבים, גאדג'טים וכדומה
Pantip Plaza הינו קניון למחשבים וכל הסובב אותם, גאדג'טים וכדומה.
 

Raintree – מסאז'
Raintree massage הוא מכון מסאז' סולידי שממוקם בלב ליבו של רחוב Sukumvit - בסוי 11. במכון ניתן לקבל סוגים שונים של מסג' אבל לדעתי הוא מצטיין במיוחד בנושא מסג' רגליים.
 

Chatuchak Weekend Market ; Chatuchak Plaza ; JJ Mall
שוק סוף השבוע Chatuchak וכן השוק Chatuchak Plaza וקניון JJ Mall - כולם נמצאים באותו מקום, צמודים אחד לשני, אך שונים באופיים ובזמני הפעילות שלהם. לאור האי-בהירות שיש לעיתים בנושא החלטתי לשים את שלושתם בכתבה אחת כך שההבדלים יהיו ברורים לעין.
 

Health Land – מסאז' וספא – רחוב Asok
בבנגקוק ישנם מספר סניפים של Health Land. כאן אתאר את זה שברחוב אסוק כי הוא זה שקרוב לאזור סוקומוויט בו מתגוררים תיירים ישראלים רבים ונגיש יותר. יש עוד סניפים ברחוב Sathorn, רחוב Ekamai ועוד (יש גם בפאטאיה).
 

רוטי (בננה רוטי)
סוג של פנקייק תאילנדי שחביב מאד על תיירים. יכול להכיל מילויים שונים: ביצה, בננה, מנגו ועוד ... או ללא מילוי. עתיר קלוריות .... אבל טעים !!
 

דג מאודה ברוטב סויה
דג מאודה ברוטב סויה - Steamed Fish in Soya Sauce - בישראל לא מורגלים בסוג ההכנה הזה (אידוי) של דג שמאד מקובלת בתאילנד. התוצאה היא דג נימוח בפה עם רוטב סויה ובצל ירוק - מנה עריבה לחיך ולא חריפה כלל.
 

בית הבירה German Tawandang
לראות 1000 תאילנדים ויותר - שרים, רוקדים, אוכלים, שותים ושמחים - כל זאת לצלילי מוזיקת פופ תאילנדית חיה ............ את זה תוכלו לחוות בבית הבירה המפורסם בבנגקוק - ה German Tawandang.
 

Daiso – רשת חנויות יפנית
Daison היא רשת חנויות יפנית ענקית בעלת סניפים בכל העולם, אשר בהם נמכר מגוון עצום של מוצרים (כ 100,000 פריטים) ובמחיר קבוע של 60 באט לפריט.
 

אזור Chatuchak – כללי
אזור Chatuchak הינו אחד האזורים המרכזיים והחשובים בבנגקוק. באזור יש אטרקציות רבות ומגוונות שלגבי חלק מהן, יש לתיירים אי-בהירות (למשל השווקים Chatuchak Plaza ו Chatuchak Weekend Market). לפיכך, החלטתי להקדיש לאזור כתבה מפורטת יותר.
 

Central Plaza Ladprao
אילו מישהו היה מבקש ממני להמליץ על מרכז קניות לא מתוייר אך הנחשב כאחד ממרכזי הקניות הטובים והתוססים ביותר המשקף בצורה הטובה ביותר את חייהם של תושבי בנגקוק - אין לי ספק שמרכז הקניות Central Ladprao היה תופס את אחד המקומות הראשונים ברשימה.
 

Saxophone Pub
פאב Saxophone הינו אחד הפאבים הוותיקים והידועים בבנגקוק עם מוזיקה חיה בסגנונות שונים: ג'אז, רוק, בלוז ועוד. קהל מעורב של זרים ותאילנדים, מוזיקה מצויינת ואוכל טעים. בהחלט מקום מצויין לבילוי של ערב.
 

דג מאודה ברוטב לימון
דג מאודה ברוטב לימון - Steamed Fish in Lemon Sauce - בדרך כלל המנה עשויה מ Sea Bass שהוא דג איכותי. אידוי של דגים זו דרך הכנה פופולארית בתאילנד ובשרו של הדג יוצא עדין מאד ונימוח בפה. הערה: המנה חריפה מאד !!!
 

Madam Saranair
Madam Saranair היא מסעדה תאילנדית טובה שנמצאת בלב האזור המתוייר וסמוך לצומת סוקומוויט/אסוק. האווירה בה נעימה מאד, האוכל טעים, השירות טוב ומחירים סבירים מאד (במיוחד לאזור המרכזי והמתוייר הזה).
 

Piri Piri Flaming Chicken
Piri Piri הוא שמה של רשת מסעדות לא גדולה בבנגקוק, המגישה תפריט שמבוסס בעיקרו על עוף צלוי בטעמים שונים.
 

BRT -קו האוטובוסים החדש והמודרני
לפני כשנה, נחנך בבנגקוק קו אוטובוסים חדש ומיוחד - ה BRT - אוטובוס אולטרא-מודרני שנוסע במסלול נפרד משלו וכך נמנע מפקקי תנועה.
 

אופנוע-מונית
האתר בשלבי הקמה ראשוניים !! בקרוב יעלה מידע בנושא מונית-אופנוע - אמצעי תחבורה נפוץ בבנגקוק.
 

טוק טוק
האתר בשלבי הקמה ראשוניים !! בקרוב יעלה מידע בנושא ה Tuk Tuk - אחד מאמצעי התחבורה שאיפיינו את בנגקוק בעבר אך הולכים ונכחדים.