טיולי איכות בתאילנד

ראש השנה הסיני

 

ראש השנה הסיני הוא החג החשוב ביותר במסורת הסינית. מועדו מחושב לפי היום הראשון של החודש הראשון של שנת הירח. השנה חל ראש השנה הסיני ( Wan Trut Chin) ב 23 לינואר (שנת 2012).
המקום הטוב ביותר לצפות ולקחת חלק בחגיגות הוא מחוז Samphanthawong (צ'יינה טאון) בבנגקוק.

ביום שלפני החג, מתחילים הסינים בהכנות רבות שכוללות הכנת מנחות לאלים השונים שכוללים ברווזים, תרנגולות, ראשי חזירים, פירות ועוגות סיניות מיוחדות, יחד עם פרחים סיניים (Dogmai Chin) וניירות מוזהבים. הסינים עושים נקיון יסודי בבית ובשעת חצות משאירים את הדלתות והחלונות פתוחים כדי שהשנה החולפת תוכל לצאת בנוחיות החוצה.

ביום החג מתלבשים הסינים בבגדים בצבע אדום, שיחד עם צבע זהב נחשבים כמביאי מזל טוב. במשך החג, מתקיימים ב Yaowarat מופעי רחוב ופולקלור רבים, ביניהם ריקוד האריה המפורסם – את האריה מנייר מרקידים 2 אנשים הנמצאים בתוכו ואת האריה מלווים מתופפים כאשר התיפוף מדמה את הלמות ליבו של האריה. האריה מרקד ברחובות, מבקר בבתים, עסקים וחנויות וביקורו מגרש את השדים ומביא מזל טוב לשנה החדשה. הסינים מכירים תודה לאריה המרקד במתן מעטפות אדומות (Ang Pao) ובתוכם סכומי כסף. חוץ ממופעי פולקלור ותרבות יש גם מופעי אקרובטיקה ולהטוטנים וכמובן דוכני רחוב עמוסי אוכל ומטעמים סיניים. 

בליל החג, ממלאים המוני סינים (וגם תאילנדים) את המקדשים באזור ובמיוחד את Wat Mangkon Kamalawat  – הגדול והחשוב שבמקדשים הסיניים בבנגקוק. הסינים עורכים שם את טקסיהם עם קטורת, נרות ומנחות. אני נוהג כל שנה ללוות את בת זוגי בלכתה למקדשים כך שהשנה גם אוכל להביא לכם צילומים וסרטונים.

למי שרוצה להגיע לצ'יינה טאון בחג – לקחת בחשבון שחלק מהרחובות סגורים לתנועה ופקקי התנועה באזור רבים מאד. עדיף להגיע עם סירה דרך הנהר או עם הרכבת התחתית עד לאזור Hualampong ומשם ללכת ברגל. 

ברכת ראש שנה סיני שמח (בסינית) – Sin Chia Yu I Sin Ni Huat Chai 
והתאילנדים נוהגים לומר: 
คิดหวังสิ่งใดขอให้สมหวังสมปรารถนาในปีใหม่นี้ มีแต่ความสุขมั่งคั่ง โชคดีร่ำรวยตลอดปี 
  Khit wang sing dai kho hai somwang som pratthana nai pimai ni mi tae khwam suk mangkhang chokdi ramruai talot pi

 אז אם יש לכם ידיד/ה תאילנדיים – עכשיו תוכלו להרשים אותם בברכת חג יפה ומסורתית (ובכדי שגם אתם תבינו, הנה התרגום):
"מאחל שנה שמחה ומוצלחת, ושתזכה לשגשוג, מזל טוב ושמחה לאורך כל השנה" ……. וזאת גם ברכתי לקוראי האתר.

אז שתהיה לכולנו שנה טובה !

 

 

 

שלח קישור למאמר "ראש השנה הסיני"


כתבות בנושא תרבות  |   מוזיאונים, תערוכות והופעות בתאילנד  |   מצעד הפזמונים  

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר
close slider