טיולי איכות בתאילנד
דף הבית » אטרקציות בתאילנד » 6. איים בתאילנד » קו לאנטה » קו לאנטה – טיולי שייט – Ko Rok, Ko Haa, Ko Kradan ועוד

קו לאנטה – טיולי שייט – Ko Rok, Ko Haa, Ko Kradan ועוד

אם קראתם כבר את הכתבות הקודמות על קו לאנטה, אתם
בוודאי יודעים כבר שהאי קו לאנטה מיועד בעיקר לנופש רגוע ושקט והפעילות העיקרית היא טיולי שייט לאיים הסמוכים, שנורקלינג וצלילות באתרים הנחשבים מהטובים בתאילנד ואפילו  מבין הטובים בעולם.

מדובר באיים מרהיבים ביופיים, עם חופים שרואים רק בגלויות והנחשבים מהיפים בתאילנד ובעולם כולו … וכן ומי ים צלולים כבדולח בגווני טורקיז מהממים – פשוט גן-עדן !!

בכתבה זו אפרט יותר בנושא טיולי היום לאיים הסמוכים ועל נושא צלילות הבלונים והשנורקלינג – אפרט יותר בכתבה נוספת (להלן הקישור אליה == >   )
בסוף הכתבה צירפתי סרטון שצילמתי וממנו תוכלו לקבל מושג על חוויית טיולי השייט השונים

טיולי שייט (טיולי יום) מקו לאנטה:

בעונה הפעילה – נובמבר-אפריל, יוצאים מקו לאנטה מידי יום
טיולי שייט קבוצתיים (טיולי יום) לאיים הסמוכים.

הפופולריים ביותר הם טיול שייט לאי Ko Rok (בו מבקרים ב Ko Rok ובחלק מהטיולים גם ב Ko Haa ) וכן טיול נוסף שנקרא "טיול 4 האיים" ובו מבקרים במספר איים – Ko Mook, Ko Kraden, Ko Chuek, ו Ko Ngai שבו נמצאת "מערת האמרלד" (Tham Morakot) המפורסמת.

 

טיולים אלה מבוצעים ע"י מספר חברות והם פחות או יותר דומים –
איסוף מהמלון, שייט בספידבואט בקבוצה של כ 20-30 איש, עצירות לשנורקלינג בנקודות מסויימות (יש ציוד על הסירה), שהייה על החוף באחד האיים כולל ארוחת צהריים והחזרה למלון בתום הטיול.

הטיולים נוחים ומתאימים למשפחות כולל ילדים צעירים. לכל טיול כזה מתלווים מספר אנשי צוות ובסירה יש ציוד לשנורקלינג – מסיכות צלילה וסנפירים. שעת היציאה לטיולים היא בסביבות 08:30 בבוקר (תלוי במיקום המלון) והחזרה היא בסביבות השעה 16:30.

אפרט כאן מעט יותר בנוגע למספר איים/אטרקציות בטיולים אלה:

האי Ko Rok:  אין ספק ש Ko Rok הוא אחד האיים היפים
ביותר בים אנדאמאן ובתאילנד כולה – פשוט גן-עדן !!  תמצאו בו חוף ים עם חול לבן ובוהק, מי ים צלולים כבדולח בכל גווני הטורקיז וריף אלמוגים מצויין וקרוב לפני המים – עובדה שגורמת לכך שהאי Ko Rok לאחד לאחד מאתרי השנורקלינג הטובים ביותר בתאילנד.

האי Ko Rok (“אי הסנאי") שייך לשמורת הטבע Mu Ko Lanta National Park ומורכב מ 2 איים – Ko Rok Nai (קו רוק ה"פנימי") ו Ko Rok Nok (קו רוק ה"חיצוני) – הנמצאים כ 30 ק"מ דרומית לקו לאנטה וכ 15 ק"מ מערבית ל Ko Ngai, Ko Mook ו Ko Kradan.

2 איי קו רוק מרוחקים כ 250 מטר אחד מהשני וביניהם משתרע
ריף אלמוגים עשיר בדגים טרופיים המתאים מאד לשנורקלינג ונחשב לאחד הטובים ביותר בתאילנד כולה.

לעומת איי סימילאן המוצפים בתיירים רבים, דבר הפוגם מאד בחוויית הביקור בהם – האי Ko Rok מתוייר הרבה פחות כך שחוויית הביקור בו והשנורקלינג בסביבתו נעימה הרבה יותר.

 

באי Ko Rok Nai יש חוף מרהיב ביופיו ואחד היפים בתאילנד
כולה ובו נמצאת תחנה של פקחי השמורה, מסעדה ושירותים – וכל קבוצות המטיילים בטיולי היום מקו לאנטה אוכלים את ארוחת הצהריים על החוף המקסים הזה.

כמו כן קיים במקום אזור קמפינג עם אוהלים ובקתות עץ – כך שמי שמעוניין ללון באי – קיימת אפשרות כזו.

 

האי Ko Haa:  שונה לגמרי מ Ko Rok – כאן מדובר על קבוצה
של 5 איונים קטנים (המילה Haa”" היא 5 בתאילנדית) השייכים גם הם לשמורת הטבע הימית של קו לאנטה. חלקם מ 5 אייים אלה יוצר מעין צורת מעגל שבחלקו הפנימי יש לגונה קסומה עם חוף ים קטנטן. לכאן מגיעים רק כדי לצלול והמקום מתאים הן לשנורקלינג והן לצלילת בלונים (Scuba).

האי נחשב לאחד מאתרי הצלילה הטובים בתאילנד ומגיעים אליו שיוטים מכל האזור, כולל מפוקט. אחת האטרקציות כאן המושכת צוללנים רבים נקראת "The Cathedral” – שלוש מערות תת-מיימיות המחוברות ביניהן ומהוות יעד מרהיב לצלילה. שנורקלינג ב Ko Haa מהווה חלק מהפעילות של חברות מסויימות במסגרת טיולי היום ל Ko Rok.

האי Ko Mook:  באי Ko Mook מבקרים במסגרת "טיול 4 האיים" היוצא מ Ko Lanta וכולל איים נוספים כגון Ko Kradan, Ko Ngai, Ko Waen ,  – Ko Chuakוגם כאן מדובר על טיול שייט (טיול יום) שכולל שנורקלינג, שהות על אחד החופים המקסימים של האזור וארוחת צהריים ועוד.

האטרקציה המפורסמת של Ko Mook הכלולה בכל טיולי היום
למקום היא ה Emeral Pool  (מערת האיזמרגד או בתאילנדית – Tham Morakot).

מדובר על מערה מיוחדת במינה אליה ניתן להגיע בשחיה בלבד ובזמן השפל  ומהווה אטרקציה מעניינת וידועה מאד באיי אנדאמאן.

 

כדי להגיע למערה היפה והמיוחדת הזו, יש להכנס בפתח
המסתתר בין הצוקים ואז לשחות כמה עשרות מטרים במעבר חשוך המוביל לתוך המערה – אל דאגה, המדריכים המתלווים לטיולים מצויידים בפנסים והם יסייעו לכם וגם יקחו עבורכם מכשירי טלפון ומצלמות בתיק חסין למים.

לאחר המעבר, מתגלה לעיני מבקרים חלל עצום בגודלו ומרהיב
הפתוח בחלקו העליון (תקרה) כך שאור השמש חודר למקום.מי הים יוצרים מעין בריכה בחלק מהמערה וכל היתר הוא חוף רחב המוקף בצמחיה ובקירות סלע עצומים וזקופים – בהחלט מראה מיוחד ויוצא דופן.

קחו בחשבון שמערת האמרלד ב Ko Mook מהווה יעד של טיולי
יום רבים גם מקו לאנטה וגם מאזור Trang הסמוך כך שבשעות מסויימות תראו סירות רבות חונות ליד הפתח המוביל למערה וקבוצות רבות של מטיילים מבקרים בה. עדיין – חלל המערה הוא ענק כך שגם בשעות העומס תוכלו בהחלט להנות מהביקור במקום המיוחד הזה.

באי Ko Mook יש לא מעט ריזורטים הממוקמים בצידו המזרחי של האי שם גם נמצאים החופים ואילו המערה נמצאת בצידו המערבי של האי שהוא החלק המסולע של האי וללא חופים. למי שמתגורר ב Ko Mook – ניתן לקחת קאייק או לשכור סירת לונגטייל אשר בשייט של כ 15 דקות תביא אותכם למערת האמרלד – ואז ניתן להגיע למערה בשעה הנוחה לכם וכאשר קבוצות המטיילים לא נמצאים במקום (שעות הבוקר או אחה"צ)

האי Ko Kradan: אי קטן ויפהפה השייך לאיי מחוז Trang
ולשמורת Hat Chao Mai National Park – נמצא מעט דרומית לאיים Ko Muk ו Ko Ngai.

מדובר על אי עם חוף מרהיב, מי ים צלולים וריף אלמוגים מצויין המאפשר שנורקלינג איכותי. החוף על האי Ko Kradan   נבחר בשנת 2016 ע"י קוראי עיתון ה Guardian במקום התשיעי מבין החופים היפים בעולם.

באי אין תושבים ו/או כפרי דייגים כפי שיש באי Ko Mook הסמוך
אך תמצאו בו מספר ריזורטים, יופי מיוחד במינו והרבה שקט ושלווה ומיועד עבור אלה שלא מחפשים מסיבות חוף פרועות ושתיית דליים של אלכוהול. במקום גם נערכים טקסי חתונה תת-מיימית עבור אלה המעוניינים בכך.

האי Ko Kradan משמש כמקום לארוחת צהריים ובילוי על החוף ובים עבור קבוצות המטיילים ב"טיול 4 האיים" היוצא מקו לאנטה.

האיים Ko Waen ו Ko Chueak:  מדובר ב 2 איים קטנטנים
הנמצאים בין Ko Mook ו Ko Kradan – איים שבורכו בשפע אלמוגים ודגים טרופיים – משמשים כנקודות עצירה לשנורקלינג בטיולי היום השונים היוצאים מקו לאנטה.

סיכום:  האי קו לאנטה יחד עם האיים שבסביבתו מהווים גן-עדן לאלה המחפשים נופש רגוע בריזורט טוב ועל חוף ים יפה המשולב בטיולי שיייט, שנורקלינג וצלילות.

שני טיולי השייט (טיולי יום) הפופולריים הם השייט ל Ko Rok
ו"טיול 4 האיים" ושניהם בהחלט מומלצים מאד !! לעשות לפחות טיול אחד זו בגדר "חובה" לנופשים בקו לאנטה. שני הטיולים דומים באופיים – איסוף מהמלון ושייט בספידבואט לאיים הנפלאים שבאזור והטיולים כוללים עצירות לשנורקלינג וכן שהות על אחד החופים המרהיבים, שחיה במי הבדולח וארוחת צהריים על החוף.

עשיתי כבר מספר פעמים את כל אחד מהטיולים הללו והם דומים למדי ובהחלט מהנים. התחושה שלי היא שבטיול ל  Ko Rok הדגש הוא יותר על שנורקלינג איכותי ואילו "טיול 4 האיים" הוא יותר fun ו Adventure וכולל גם את מערת האיזמרגד המופלאה.

הערה חשובה למטיילים שלנו: מטיילים שלנו שירצו לסיים את הטיול בנופש בקו לאנטה – אנחנו נסייע לכם בהגעה לקו לאנטה וחזרה לשדה התעופה בקראבי, בבחירת החוף המתאים והריזורט המתאים (כולל אפשרות לקבלם במחירים מיוחדים) וכן אפשרות לקבל את טיולי היום במחיר מוזל.

לכתבות נוספות על קו לאנטה:
לכתבת היכרות כללית עם קו לאנטה לחץ לקישור
לכתבה על דרכי ההגעה וההתניידות בקו לאנטהלחץ לקישור
לסקירה על כל חופי קו לאנטהלחץ לקישור
לכתבה
על אטרקציות ופעילויות בקו לאנטהלחץ לקישור
לכתבה על צלילות ושנורקלינג בקו לאנטהלחץ לקישור

קישורים לכתבות נוספות ותוכניות טיול

לתוכניות טיול:
לתוכניות טיולי האיכות שלנו בדרום ⇐ לחץ לקישור
לתוכניות טיולי האיכות שלנו בכל תאילנד ⇐ לחץ לקישור

לכתבות ואינפורמציה:
לכתבות נוספות על קו לאנטה ⇐ לחץ לקישור
לכתבות נוספות על איי תאילנד ⇐ לחץ לקישור
לכתבות על כל אזורי תאילנד ⇐ לחץ לקישור
 צור קשר לתכנון טיול איכות פרטי ברמה גבוהה ⇐ לחץ לקישור

הכנתי עבורכם סרטון שצילמתי על כל נושאי הכתבה …תהנו !!

שלח קישור למאמר "קו לאנטה – טיולי שייט – Ko Rok, Ko Haa, Ko Kradan ועוד"


איים מיוחדים בתאילנד  |   פוקט  |   קו טאו  |   קו יאו נוי  |   קו לאנטה  |   קו ליפה  |   קו סאמוי  |   קו פאנגאן  |   קו פיאם  |   קו צ'אנג  |   קו קוד  

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר
close slider