טיולי איכות בתאילנד
דף הבית » פינת "הכה את המומחה" » פינת "הכה את המומחה" – הקדמה והסבר כללי

פינת "הכה את המומחה" – הקדמה והסבר כללי

 

רבים מהפורומים בנושא תאילנד שהתחילו לפני שנים רבות כרעיון יפה של שיתוף ידע בין גולשים – הלכו והתדרדרו עם השנים והפכו רדודים ושטחיים ולכאלה שחלקים מהמידע הנמסר בהם לשואלים שגוי ומוטעה ועלול להזיק לשואלים. קשה לשים את האצבע על סיבה אחת שהביאה למצב זה ומדובר במכלול שלם של גורמים – אינטרסים מסחריים ואישיים של מפעילי הפורומים ומנהליהם ; סוכני נסיעות גלויים וסמויים המציפים את הפורומים במטרה לכוון את הגולשים לעסקיהם ; משתתפים קבועים וזמניים המתיימרים להיות "מומחים" כאשר בפועל לחלקם יש מושג קלוש על תאילנד ; וכן גורמים נוספים. 

מהיכרות אישית של חלק מהמשתתפים הקבועים בפורומים אני יכול לומר שיש מספר מצומצם מאד של אנשים שהם בהחלט הגונים, בעלי ידע ורצון אמיתי לסייע לשואלים ……… אך יחד עם זאת, יש בפורומים שרלטנים לא מעטים בעלי ידע רדוד ושטחי על תאילנד. אותם שרלטנים מציגים עצמם כ"מומחים" לתאילנד, מטעים את השואלים (במתכוון או שלא במתכוון) ומוכרים להם לוקשים וסיפורי אלף לילה על מנת לפאר את עצמם וסיבות נוספות שלא תמיד ברורות גם לי.

אין כל ספק שטיול משפחתי בתאילנד כרוך בהוצאה כספית גבוהה ביותר ו"מומחה" המכשיל גולשים בתשובות שגויות ומטעות, אפילו אם לא עשה זאת במתכוון – עלול לגרום לאותם מטיילים אכזבות, מפחי נפש ולעיתים גם הפסדים כספיים לא מבוטלים. לדעתי האישית, חשוב מצד אחד לעודד את אותם משיבים בפורומים שעושים את מלאכתם נאמנה ומצד שני להוקיע את אותם "מומחים" (מטעם עצמם, כמובן) המכשילים ומטעים את הגולשים. 

אחת הבעיות הגדולות היא שלגולש התמים אשר נכנס לאחד הפורומים במטרה לקבל ידע שיעזור לו בתכנון הטיול בתאילנד אין ברוב המקרים דרך לדעת מיהו ההגון ובעל הידע האמיתי ומיהו השרלטן שמציג עצמו כ"מומחה" ועונה תשובות שגויות, מטעות ומכשילות. 

 

מטרת פינת "הכה את המומחה"

חשוב להדגיש כי לא מדובר על דעות אישיות (ענייני טעם וריח) אלא רק על תשובות שגויות מבחינה עובדתית !! 

לפינה ישנן 2 מטרות:

1. לגרום לאותם "מומחים" לשקול ולחשוב היטב בטרם יתנו לגולש תשובה שגויה ומוטעית העלולה לגרום לו לנזק.

2. לתת בידי הגולשים כלי אמין אשר יאפשר להם לדעת מי הם אותם חסרי ידע ושרלטנים אשר טועים ומטעים שוב ושוב את ציבור הגולשים.

 

דירוג: כדי להקל עליכם לזהות מיידית מי מה"מומחים" חוזר ומטעה את הגולשים שוב ושוב, החלטתי לתת להם סמלים שונים בהתאם לכמות הפעמים שכל "מומחה" שגה והטעה את השואלים.

 
==> "מומחה" שבינתיים שגה פעם אחת.

 


==> "מומחה" שזו שגיאתו השניה

 

 
==> "מומחה" שזו שגיאתו השלישית ומעלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שלח קישור למאמר "פינת "הכה את המומחה" – הקדמה והסבר כללי"

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר
close slider