טיולי איכות בתאילנד

מה הונג סון – כללי

מחוז מה הונג סון הוא אחד מהמחוזות הצפוניים ביותר של תאילנד המרוחק כ 900 ק"מ מבנגקוק. המחוז גובל בבורמה (Myanmar) בצידו המערבי ובמחוז צ'אנג מאי בצידו המזרחי.

מדובר על המחוז ההררי ביותר בתאילנד ועם צפיפות האוכלוסין הנמוכה ביותר בתאילנד מה שאומר שכאן תפגשו בעיקר טבע מקסים שלדעתי הוא היפה ביותר בצפון תאילנד והרבה נינוחות, שלווה ושקט.

המקום המפורסם ביותר במחוז מה הונג סון היא העיירה פאי – אמנם עיירה קטנה וחביבה אך מורכבת רובה ככולה מתיירים ומנותקת לחלוטין מההוויה האופי המיוחד והמאד אותנטי של מחוז מה הונג סון.

אם נשלוף לרגע החוצה את העיירה פאי שמהווה אי של תיירים במחוז – נקבל אזור גדול שמה ששולט בו זה טבע פראי, שבטי הרים (מהווים למעלה מ 50% מאוכלוסיית המחוז), הרבה שלווה, רוגע וקצב חיים שונה לחלוטין משאר חלקי תאילנד – בקיצור, את אותה תאילנד האותנטית שקשה כבר לפגוש באזורי תאילנד האחרים.

עונות השנה: העונה הגרועה ביותר בצפון תאילנד וגם במה הונג סון היא בין החודשים מרץ – מאי/יוני שאז מאד לא מומלץ להגיע לאזור הצפון כולו (צ'אנג מאי, צ'אנג ראי וכדומה) וזה כולל גם את מחוז מה הונג סון.
המצב בכל הצפון משתפר ביולי-אוגוסט כאשר מתחילה עונת הגשמים והתקופה הטובה ביותר בצפון ובמה הונג סון היא מאוקטובר ועד חודש פברואר.

הגעה: בדרך היבשה ניתן להגיע מצ'אנג מאי לעיר מה הונג סון ב 2 דרכים – ב Route 1095 דרך העיירה פאי או ב Route 108 דרך Mae Sariang (עיירה חסרת עניין בדרום המחוז). בכל אחת מהדרכים הללו – מדובר על כ 5-6 שעות נסיעה. דרך נוספת היא בטיסה של כ 30 דקות משדה התעופה של צ'אנג מאי.

רוב רובם של התיירים שכבר מגיעים למחוז מה הונג סון, לא ממשיכים מעבר לעיירה פאי – אותה עיירה קטנה וחביבה אך המורכבת בעיקר מתיירים ושונה לחלוטין מיתר המחוז.

אני חושב שזו הסקירה הרחבה ביותר שאי פעם פורסמה באינטרנט על מחוז מה הונג סון – וכאן המקום להודות לידידי הטוב איתן –  תושב מה הונג סון אשר חרש באופנועו את הצפון בכלל ואת מה הונג סון בפרט במשך שנים רבות – על כך שהסכים להקדיש לי מזמנו, טייל איתי באזור מספר פעמים והראה לי את צפונותיו.

בכתבה זו אסקור בפניכם בקצרה מקומות ואטרקציות רבות במחוז מה הונג סון, חלקם מקומות UNSEEN שאינם מוכרים לרוב התיירים ואפילו לא למדריכי תיירים רבים בצפון. על מקומות רבים בסקירה זו יבואו בעתיד הקרוב סקירות נרחבות יותר עם שלל תמונות וסרטונים.

 

מקומות ואטרקציות במחוז מה הונג סון

העיירה פאי: פאי היא עיירה קטנה אך מפורסמת מאד בקרב תרמילאים
ותיירים אחרים, הממוקמת בעמק ציורי מוקף הרים ושדות אורז. צריך לזכור  שפאי היא עיירה של תיירים ובעיקר של תרמילאים ורבים מכנים את פאי "הקאוסאן של הצפון" – יש הרבה אמת בכינוי הזה אם כי פאי נקיה, נעימה ויפה בהרבה מאשר הקאוסאן.
 לכתבה מפורטת על העיירה פאי והאטרקציות בה ובסביבתה ⇐ לחץ לקישור

 

העיר מה הונג סון: מה הונג סון היא עיירה קטנה (בערך בגודל של פאי)
המהווה את בירת מחוז מה הונג סון. העיירה בנויה בסגנון בורמזי וממוקמת בתוך עמק צר המוקף בהרים. העיירה פשוטה אך אותנטית ונעימה ומשמשת כבסיס לטיולים לאטרקציות השונות שבמחוז מה הונג סון.
 לכתבה מפורטת על העיר מה הונג סון והאטרקציות בה ובסביבתה ⇐ לחץ לקישור

 

מערת Lod: מערת Lod היא ללא ספק אחת מהמערות היפות
והמרשימות ביותר בתאילנד. נמצאת בערך באמצע הדרך בין העיירה פאי לעיר מה הונג סון. המערה מרשימה מאד ובה 3 חללים גדולים עם תצורות מרהיבות, סטלקטיטים וסלגמיטים. בחלק מהמערה זורם נחל כך שחלק מהסיור בה נעשה בשייט ברפסודת במבוק, דבר המוסיף נופך הרפתקני לביקור במערה.
 לכתבה מפורטת על מערת Lod כולל תמונות וסרטון ⇐ לחץ לקישור

 

שבטי ארוכות הצואר: אחת האטרקציות הידועות והמפורסמות ביותר
של מחוז מה הונג סון היא ביקור בכפר של ארוכות הצואר.  בניגוד גמור להצגות לתיירים ירודות ועלובות למדי (כמו שרואים בדרך לצ'אנג ראי) – כאן החווייה היא שונה לחלוטין ומעניינת. באזור ישנם 3 כפרים ובעיצת מקומיים בחרנו באחד מהם – הכפר Huay Pu Keng  שהוא הכפר הוותיק ביותר.
 לכתבה מפורטת על שבט ארוכות הצואר כולל תמונות וסרטון ⇐ לחץ לקישור

 

מערת הדגיםפארק קטן, מטופח ונחמד הנמצא על אם הדרך בין פאי
למה הונג סון. את פרסומו הרב הוא הרוויח בגלל "מערת דגים" הנמצאת בו. המערה זוכה אמנם לפרסום רב  אך בעצם מדובר בפארק ובו בריכה עם דגים גדולים שאפשר להאכיל – בסך הכל פארק נחמד שמאד נעים לטייל בו. מי שנוסע על הדרך מה הונג סון – פאי, זמנו בידו ורוצה קצת לחלץ את עצמותיו – בהחלט יכול לעצור למנוחה בפארק הנחמד הזה.
 לכתבה מפורטת על מערת הדגים כולל תמונות וסרטון ⇐ לחץ לקישור

 

גשר הבמבוק: גשר הבמבוק שאורכו כמה מאות מטרים מחבר בין כפר
ובין מקדש הנמצא על גבעה המרוחקת כ 500 מטר מהכפר ומעבר לנחל. הגשר נבנה כדי לשרת את הנזירים היוצאים מוקדם בבוקר לקבל את תרומות המזון ומצרכים נוספים  מידי הכפריים באזור. הגשר מצטלם יפה בעיקר בחודשים ספטמבר-אוקטובר כאשר שדות האורז ירוקים.
 לכתבה מפורטת על גשר הבמבוק ⇐ לחץ לקישור

 

Pang Tong Palace (פרוייקט המלך): אחד ממקומות ה UNSEEN
המופלאים של מה הונג סון שאיננו מוכר כלל לתיירים ואפילו באינטרנט קשה למצוא עליו חומר באנגלית – פרוייקט של משפחת המלוכה התאילנדית שנועד לכפריי האזור ובו גנים מטופחים להפליא, מטעי קפה, חיות שונות (כולל חתול מיוחד ועליו ארחיב בכתבה), מגוון ציפורים ועוד. המקום יפהפה, משתרע על שטח נרחב וניתן לסייר בו ברכב.
 לכתבה מפורטת על Pang Tong Palace ⇐ לחץ לקישור

 

Pang Oung  – שוויצריה התאילנדית: Pang Oung הוא שמו של אזור
מרהיב ביופיו הנמצא כ 40 ק"מ מהעיר מה הונג סון. מדובר באחד מאוצרותיה הנסתרים של מה הונג סון – מי שמבקר באזור מתקשה להאמין שהוא נמצא בתאילנד – אגם מקסים עם ברבורים שחורים ולבנים, מוקף בעצי אורן  וברכסי הרים – מראות שמזכירים יותר את שוויצריה מאשר את תאילנד ולכן גם זכה בכנוי " שוויצריה התאילנדית".
 לכתבה מפורטת על Pang Oung ⇐ לחץ לקישור

 

 

Wat Pa Tam Wua – מקדש המדיטציה המקסים: מקום קסום, מיסטי
ופסטורלי הממוקם על אם הדרך בין מערת Lod לעיר מה הונג סון ומהווה מרכז ללימודי בודהיזם, רוחניות וויפאסאנה
לכתבה מפורטת על Wat Pa Tam Wua ⇐ לחץ לקישור

 

 

מפלי Pha Suea: מפלי Pha Suea נחשבים למפלים היפים ביותר
במה הונג סון ונמצאים במרחק של כ 26 ק"מ מהעיר מה הונג סון. שמם של המפלים נובע מכך שבעת העונה הגשומה (יולי-ספטמבר), שפע המים במקום יוצר מראה של מחצלת.|
 לכתבה מפורטת על מפלי Pha Suea ⇐ לחץ לקישור
Ban Jabo: הכפר Ban Jabo הוא אחד מה  UNSEEN של מחוז
מה הונג סון. מדובר על כפר אותנטי של שבט ה Lahu הנמצא על רכס הר ממנו נשקף נוף מרהיב ביותר של כל האזור. במקום גם ניתן לחזות בתרבות של בני ה Lahu – ריקודים, עבודות יד, טוויה ועוד. כמו כן  – ניתן לצאת לטראק רגלי באזור בליווי מדריך מקומי כולל לינה ב Home Stay.
 לכתבה מפורטת על Ban Jabo ⇐ לחץ לקישור

 

Phu Klon Mud Spa: מעיין של בוץ חם אשר התגלה בשדה אורז
במקום והפך לספא פשוט וחמוד מאד. טוענים שהבוץ עשיר במינרלים רבים ומזכיר את הבוץ מים המלח. טיפול גוף שלם ב 1,200 באט ומסיכת פנים ל 15 דקות – 80 באט. כייפי ונחמד.
 לכתבה מפורטת על Phu Klong Mud Spa ⇐ לחץ לקישור

 

 

הכפר הסיני האותנטי – Ban Rak Thai: בניגוד גמור ל"כפר הסיני" בפאי
שהוא תפאורה מלאכותית בסגנון הוליוודי שהוקמה כדי למשוך תיירים – הכפר Ban Rak Thai הוא כפר סיני אותנטי הממוקם סביב אגם קטן ומוקף בשדות תה מרהיבים ונמצא לא רחוק מהעיר מה הונג סון וממש על גבול בורמה (Myanmar).
 לכתבה מפורטת על Ban Rak Thai ⇐ לחץ לקישור

 

 

קישורים לכתבות נוספות ותוכניות טיול

לתוכניות טיול:
לתוכניות טיולי האיכות שלנו בצפון ⇐ לחץ לקישור
לתוכניות טיולי האיכות שלנו בכל תאילנד ⇐ לחץ לקישור

לכתבות ואינפורמציה:
לכתבות נוספות על אזור הצפון ⇐ לחץ לקישור
לכתבות על כל אזורי תאילנד ⇐ לחץ לקישור

 

 

 

שלח קישור למאמר "מה הונג סון – כללי"


2. מה הונג סון  |   3. צ'אנג ראי  |   4. אותאי תאני  |   5. סוקותאי  |   6. לאמפנג  |   7. קאמפנג פט  |   8. פטצ'אבון  |   אטרקציות בצ'אנג מאי  

בניית אתרים | GalD   
חזור למעלה
כל הזכויות במידע ובכלל זה תמונות וחומרים המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים.
העתקה, שכפול, הפצה, יצירת קישור לצורך הפצה או פרסום בדרך כלשהי, אסורים למעט אם ניתן לכך אישור נפרד מפורש ממני מראש ובכתב.
כל הזכויות שמורות © All Rights Reserved
צור קשר
close slider